Republički zavod za statistiku saopštio je danas da su cene proizvoda i usluga u novembru, u odnosu na oktobar, u proseku niže za 0,6 odsto. Potrošačke cene u novembru ove godine, kada se uporede sa istim mesecom 2012. godine, povećane su za 1,6 odsto, dok su u odnosu na decembar 2012. godine povećane za dva odsto.Posmatrano po glavnim grupama proizvoda i usluga klasifikovanih prema nameni potrošnje, u novembru 2013. godine, u poređenju sa prethodnim mesecom, pad cena zabeležen je u grupama hrana i bezalkoholna pića za 2 odsto i transport za 0,3 odsto.
Republički zavod za statistiku saopštio je danas da su cene proizvoda i usluga u novembru, u odnosu na oktobar, u proseku niže za 0,6 odsto.
U saopštenju se navodi da su potrošačke cene u novembru ove godine, kada se uporede sa istim mesecom 2012. godine, povećane za 1,6 odsto, dok su u odnosu na decembar 2012. godine povećane za dva odsto.
Posmatrano po glavnim grupama proizvoda i usluga klasifikovanih prema nameni potrošnje, u novembru 2013. godine, u poređenju sa prethodnim mesecom, pad cena zabeležen je u grupama hrana i bezalkoholna pića za 2 odsto i transport za 0,3 odsto.
Najveći rast cena registrovan je u grupama odeća i obuća - za 0,6 odsto, nameštaj, pokućstvo i tekuće održavanje stana - za 0,5 odsto, alkoholna pića i duvan - za 0,3 odsto i rekreacija i kultura - za 0,2 odsto.
Cene ostalih proizvoda i usluga nisu se bitnije menjale.
Indeksi potrošačkih cena definišu se kao mera prosečne promene maloprodajnih cena robe i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju, podseća se u saopštenju.